Dressing up

marca 21, 2019

Witajcie!
Tego posta chciałam poświęcić na opisanie kilku aktywności związanych z kartami służącymi do ubierania różnych postaci. Ja używam najczęściej elementów dołączonych do zestawu Mouse and Me, ale przygotowałam też swoją alternatywę dla starszych uczniów, którą również Wam zaprezentuję.


Tak prezentują się karty, o których wspomniałam. Są one dwustronne, więc mamy podwójny szereg możliwości jeśli chodzi o wersje kolorystyczne ubranek. Możemy ubrać zarówno chłopca jak i dziewczynkę. Link do pobrania ubranek TUTAJ

👚 Własna inwencja twórcza + speaking
Prezentujemy uczniom ubranka, powtarzamy w obu wersjach kolorystycznych i pozostawiamy dzieciom dowolność - każdy ubiera jak chce. Później wybrane osoby (lub wszyscy jeśli grupa nie jest bardzo liczna) prezentują swoje pomysły mówiąc pełnymi zdaniami She/he's got...and.... Możemy losować osoby, które będą prezentować, ponieważ zazwyczaj wszyscy chcą się pochwalić swoją pracą, a czas przeznaczony na zajęcia jest ograniczony. 😉



👚 Rozumienie ze słuchu + speaking
Każdemu rozdajemy taki sam zestaw ubrań: kurtka, sweter, spodnie, szorty, t-shirt, czapka i oczywiście ludzik. Następnie pełnymi zdaniami opisujemy co chłopiec lub dziewczynka ma na sobie i wszyscy ubierają go/ją tak samo. W najstarszej grupie pozwoliłam sobie żeby kolejno każde dziecko mogło zaprezentować swój pomysł i szczerze mówiąc nie sądziłam, że uda się nawet w tej "najcięższej" grupie, która ma problem by usiedzieć pięć minut, ale jednak miło się zaskoczyłam. 😉

👚 Wersja rozszerzona
Jako, że w zestawie, który Wam zaprezentowałam elementów garderoby nie ma zbyt wiele, zrobiłam też swój zestaw, w którym mamy mamę, tatę, brata i siostrę, gdzie wachlarz ubrań jest znacznie większy. Wydrukowałam czterech członków rodziny, a z kolorowego papieru technicznego powycinałam im ubrania. Niestety nie miałam możliwości żeby każdemu z osobna wydrukować taki zestaw, ale można dobrać dzieci w pary lub trójki żeby układały wspólnie i następnie prezentowały ustnie w co zostały ubrane poszczególne postaci. 



Gdybyście mieli jakieś pytania lub sugestie piszcie śmiało w komentarzach. Jeśli ktoś by chciał, mogłabym zeskanować Wam ten pierwszy zestaw ubrań z chłopcem i dziewczynką, więc jeśli ktoś byłby "za" dawajcie znać. 😄👇

Na zakończenie chciałam jeszcze napomnieć o zbliżającym się dniu otwartym w Centrum Terapii Dziecka i Rodziny, do którego link macie TUTAJ. W poprzednim poście wspominałam już o tej placówce i wstawiałam link do jej strony na Facebooku. Mieści się ona na warszawskim Targówku, 300 metrów od centrum handlowego Atrium Targówek, zachęcam do skorzystania z usług profesjonalistów. 😊

Trzymajcie się! 💙

Może Cię też zainteresować

2 komentarze

  1. Robiłam podobne zadania ale podczas lekcji indywidualnych. Czy można prosić o plik z ubraniami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas lekcji indywidualnych również się sprawdza :D
      Tak, dodam plik do posta :)

      Usuń

Forest animals

Witajcie znów po długiej przerwie! 😉 Dzisiejszego posta chciałabym poświęcić tematyce zwierząt leśnych. Zwierzęta są chyba ogólnie moją ...

Popularne posty