Outdoor clothing activities

marca 19, 2019

Witajcie!
W dzisiejszym poście przedstawię kilka pomysłów na zabawy związane z tematyką ubrań wierzchnich. Rozsiądźcie się wygodnie i zapraszam do lektury. 😊

👕 Wprowadzeniem do tematu jest dla mnie piosenka Put on your shoes z kanału Super Simple Songs, do której link macie tutaj. Jako, że temat ubrań przerabiam w marcu, mój wierzchni outfit idealnie wprowadza się w tematykę piosenki, a nie tracę też czasu na przebieranie się po wejściu do przedszkola, tylko idę od razu do sali. 😁 Dzieci zaskoczone, a ja powoli ściągam wierzchnie ubranie mówiąc I'm taking off my jacket, scarf, gloves, hat, shoes. Następnie idziemy z dziećmi do szatni, by każdy wziął swoje ubrania i ubieramy się wspólnie do rytmu piosenki.



👕 Mając już ubrania w sali, dlaczego by nie wykorzystać ich do zajęć? Tym razem już bez piosenki możemy ćwiczyć konstrukcje put on your... i take off your... utrwalając słownictwo ubrań wierzchnich. W starszych grupach możemy pokusić się o to, by to dzieci wydawały polecenia.

👕 Is it Zosia's hat? Zabawa raczej dla starszych dzieci (4+), które zaczynają posługiwać się pełnymi zdaniami w języku angielskim. Prosimy dzieci, by usiadły plecami do środka koła i zamknęły oczy. Następnie, zakładamy im na głowy czapki kolegów i koleżanek, prosząc wcześniej wielokrotnie by nie zdradzali sobie nawzajem czyją rzecz mają na głowie. Ich zadaniem jest zgadnąć czyja to czapka używając konstrukcji Is it ... hat? Ubaw po pachy gwarantowany. 😉

👕 Where is my shoe?! To nic prostszego jak zabawa w ciepło zimno, a raczej Hot and Cold gdzie obiektem, który musi znaleźć dziecko jest jego but. 😁 Wybieramy uczestnika, który będzie szukał swojego buta i tego, który go schowa. Kiedy dziecko jest blisko mówimy wspólnie worm, następnie hot, a gdy daleko mówimy cold lub nawet I'm freezing! Osoba szukająca co jakiś czas powtarza Where is my shoe?! Największe emocje towarzyszą kiedy to nauczyciel musi znaleźć swój but. 😂

 👕 Snake to zabawa drużynowa. Dzielimy grupę na pół, czy nawet na trzy drużyny (najlepiej poprzez losowanie kolorowych klocków czy kredek) i prosimy, by każda z nich ułożyła węża ze swoich szalików. Najdłuższy wąż wygrywa i wybiera piosenkę lub zabawę na koniec zajęć. 🐍

Mam nadzieję, że jakieś zabawy przypadły Wam do gustu, inne pomysły na aktywności związane z resztą garderoby zamieszczę w kolejnym poście.  Jeśli macie jakieś pytania lub sugestie, zachęcam do komentowania. 👇

Trzymajcie się! 💙

Może Cię też zainteresować

1 komentarze

  1. Karolinko, w tym tygodniu wykorzystam trzy zabawy, które opisałaś na blogu . Kontynuuj tak dalej, serio super źródło dla nauczycieli uczących w przedzkolu. Pozdrawiam! - Justyna B.

    OdpowiedzUsuń

Forest animals

Witajcie znów po długiej przerwie! 😉 Dzisiejszego posta chciałabym poświęcić tematyce zwierząt leśnych. Zwierzęta są chyba ogólnie moją ...

Popularne posty